Paul McCartney nie żyje

Autor: Kormak

PAUL NIE ŻYJE, PAUL NIE ŻYJE...

paul01 Te słowa słychać pod koniec piosenki I'm so tired na płycie  The White Album Beatlesów, jeśli puścić nagranie od tyłu (swoją drogą, kto wpadł na ten pomysł, żeby słuchać piosenek puszczanych wspak?)

Słyszeliście, że Paul McCartney nie żyje? Zaraz, zaraz - powiecie. Nie żyją John Lennon i George Harrison, Paul i Ringo mają się świetnie i nadal nagrywają!.

Czy aby na pewno?

Otóż mam dla was niemiłą wiadomość. Paul McCartney nie żyje od ponad 40 lat!

W 1969 roku Russell Gibb, DJ radiowy z Detroit ogłosił podczas swojej audycji, że Paul nie żyje. Dowody na to odnalazł na okładkach albumów Beatlesów i w tekstach ich piosenek. Artykuły na ten temat ukazały się wcześniej w dwóch gazetach uniwersyteckich w USA (Iowa Drake University Times-Delphic i Northern Illinois University Northern Star) Gazety, fani i telewizja szybko podchwyciły temat, wiadomość rozeszła się po całych Stanach Zjednoczonych. Do tej pory pasjonaci odnajdują nowe dowody w tej sprawie.

Kto pierwszy rozpuścił tę pogłoskę? Niektórzy uważają, że zrobili to sami Beatlesi i ich wytwórnia płytowa, Apple Records. Cel był prosty - zwiększyć sprzedaż albumów. Inni twierdzą, że był to pomysł Johna Lennona, zazdrosnego o talent Paula. Kolejna teoria głosi, że chodziło tu o symboliczną śmierć McCartneya, duchowe zmartwychwstanie i odrodzenie. W tym czasie wszyscy członkowie The Beatles pozostawali pod wpływem hinduskiego guru, Mahareshi Mahesh Yogi (wyleczyli się szybko po tym, kiedy oskarżono guru o seksualne molestowanie siostry aktorki Mii Farrow). Dawne ja Paula umarło, narodził się więc na nowo. Pozostaje jeszcze jedna, budząca grozę możliwość: McCartney naprawdę zginął, a na jego miejscu pojawił się sobowtór...

Według legendy pewnej środy listopadowej w 1966 roku, o godzinie 5 rano, Paul McCartney jechał swoim samochodem. W pewnej chwili na chodniku zauważył piękną dziewczynę, kontrolerkę parkometrów. Rita, bo tak miała na imię dziewczyna, tak bardzo przykuła uwagę Beatlesa, że nie zauważył zmieniających się świateł na skrzyżowaniu. Miał miejsce wypadek samochodowy. Paul odniósł tak poważne i rozległe obrażenia głowy, że nawet nie można było na podstawie karty dentystycznej zidentyfikować zwłok. Nie zginął na miejscu, samochód stanął w płomieniach. Zgromadził się tłum gapiów. W porannej gazecie ukazał się artykuł o wypadku, ale szybko go ocenzurowano, nakład wycofano. Kiedy o całej sprawie dowiedzieli się pozostali Beatlesi, postanowiono nie ogłaszać publicznie wiadomości o śmierci Paula. Szybko wymyślono plan...

Ogłoszono konkurs na sobowtórów The Beatles. Zwycięzcą został niejaki William Campbell, policjant z Kanady, łudząco podobny do McCartneya. Wyników konkursu nie podano do wiadomości publicznej, a Campbellowi zaproponowano nieprawdopodobny układ - miał udawać Paula McCartneya! Przy pomocy chirurgii plastycznej zlikwidowano minimalne różnice w wyglądzie - klon był gotowy. Jedyną różnicą między tą dwójką była blizna na górnej wardze u Campbella, tego nie udało się zlikwidować. Właśnie po tym można poznać, na których zdjęciach widnieje Campbell, a na których McCartney. Sobowtór zaczął pojawiać się na zdjęciach, okładkach płyt, filmach etc. W pewnym momencie Beatlesi przestali koncertować, koncentrując się tylko na nagrywaniu płyt studyjnych? Może żeby ukryć fakt, że nowy Paul nie potrafił grać tak, jak poprzednik?

Wygląda jednak na to, że ani żyjący Beatlesi, ani nowy Paul"nie czuli się do końca dobrze w tej nowej sytuacji. Czy to z powodu wyrzutów sumienia, czy to z innych względów, w wielu miejscach zaczęli umieszczać pewne wskazówki, które sugerowały, co naprawdę stało się z jednym z nich. Okładki płyt i teksty piosenek pełne są aluzji, czynionych zarówno przez samego Paula, jak i pozostałych członków zespołu.

1. THE BUTCHER ALBUM (1966)

Tak naprawdę płyta ta nosi tytuł The Beatles Yesterday and Today, jednak z powodu okładki nazwano ją rzeźnickim albumem (ang. butcher - rzeźnik).

Wytwórnia płytowa otrzymała wiele skarg i okładkę trzeba było zmienić. Kopie tego albumu są dziś rzadkością, płyty nie sprzedawano wówczas w sklepach, rozsyłano jedynie po rozgłośniach radiowych.

OKŁADKA (po lewej)

* Pokrwawione ochłapy mięsa i rozczłonkowane lalki symbolizują okropny wypadek.
* Na prawym ramieniu Paula widać sztuczną szczękę. Zęby Paula zostały wybite podczas wypadku. Z tego powodu jego karta dentystyczna była nieprzydatna podczas próby identyfikacji jego zwłok.
* George trzyma główkę lalki obok głowy Paula, co ma oznaczać, że jego głowa została zmiażdżona w wypadku.

paul02paul03

ZMIENIONA OKŁADKA (po prawej)

* Paul siedzi wewnątrz kufra, który reprezentuje trumnę.
* Jedno z pierwszych zdjęć sobowtóra, widać bliznę na górnej wardze.

TEKSTY PIOSENEK

* YESTERDAY - ...suddenly, I'm not half the man I used to be, there's a shadow hanging over me. Yesterday came suddenly... (nagle nie jestem nawet w połowie człowiekiem, którym byłem kiedyś, nade mną wisi cień. Wczorajszy dzień nadszedł tak nagle...) Paul już nie jest tym, kim był kiedyś. Albo nie jest tym, kim myślał, że jest. Cień może oznaczać ducha Paula, który prześladuje w koszmarach jego sobowtóra. Wczorajszy dzień - dzień wypadku.

* DR. ROBERT - you are a new and better man... (jesteś nowym, lepszym człowiekiem) ... he does everything he can, Dr. Robert (on robi wszystko, co w jego mocy, dr Robert...) William Campbell jest nowym człowiekiem. Dr Robert robił wszystko, co w jego mocy, żeby uratować życie Paula po wypadku.

* NOWHERE MAN - ... you don't know what you're missing, nowhere man can you see me at all? (nawet nie wiesz co tracisz, człowieku znikąd, czy w ogóle mnie widzisz?) Paul nie żyje, a stamtąd, gdzie się znajduje (w grobie), nie widzi nikogo.

* AND YOUR BIRD CAN SING - you can't see me (nie widzisz mnie), you can't hear me (nie słyszysz mnie). Kolejne aluzje do pogrzebanego Paula.


2. THE RUBBER SOUL (1965)

paul04OKŁADKA

*Zdjęcie jest zrobione z perspektywy człowieka spoczywającego w grobie, Paula... Beatlesi spoglądają w dół, na niego.
* Tytuł albumu jest w kształcie odwróconego serca, co oznacza śmierć. Sam tytuł Gumowa dusza (czyli fałszywa) to aluzja do śmierci Paula.
* Fotografia jest zniekształcona, rozmyta, aby nie można było rozpoznać, że widnieje na nim sobowtór.

TEKSTY PIOSENEK

* GIRL - ... will she still believe it when he's dead... (czy ona nadal będzie w to wierzyć, kiedy on nie żyje?) Kto ma wierzyć ? Może Jane Asher, ówczesna dziewczyna Paula?

* I'M LOOKING THROUGH YOU - ...I'm looking through you, where did you go? I thought I knew you, what did I know. You don't look different but you have changed, I'm looking through you, you're not the same (...) your lips are moving I can not hear, you don't sound different I've learned the game (...) you were above me but not today, the only difference is you're down there (...) you've changed, you've changed, you've changed... (przejrzałem cię na wylot, gdzie poszedłeś? Myślałem, że cię znałem, co ja wiedziałem. Nie wyglądasz inaczej, ale się zmieniłeś, przejrzałem cię na wylot, nie jesteś taki sam (...) twoje wargi ruszają się, ja nic nie słyszę, nie brzmisz inaczej, przejrzałem tą grę (...) byłeś nade mną, ale nie dziś, jedyna różnica to ta, że jesteś na dole (...) zmieniłeś się, zmieniłeś się, zmieniłeś się...) Sobowtór został zdemaskowany...


3. REVOLVER (1966)

Album ten okrzyknięto przełomowym. Beatlesi podążyli na nim ku nowym obszarom muzycznym. Muzyka indyjska, efekty studyjne, puszczane od tyłu gitary etc.

paul05OKŁADKA

* Paul jako jedyny na okładce jest zwrócony bokiem. To oznacza, że już nie jest jednym z nich.
* Na tej okładce po raz pierwszy pojawia się nad głową Paula otwarta dłoń. Oznacza to, że osoba poniżej odeszła z tego świata.
* Sam tytuł Revolver może być nawiązaniem do drzwi obrotowych (ang. revolving door) - Paul McCartney wychodzi, wchodzi William Campbell.
* Okładka jest rysowana, może żeby nie robić zbliżenia twarzy sobowtóra. Na takim zdjęciu uważniejsi ludzie mogliby zauważyć różnice w rysach twarzy...

TEKSTY PIOSENEK

* TAXMAN - ...if you drive a car..., ...if you get too cold ..., ...my advice to those who die - taxman... (jeśli jedziesz samochodem (...) jeśli jest ci zbyt zimno (...) moja rada dla tych, którzy umierają - poborca podatków...") - taxman może oznaczać taxidermist - osobę preparującą i wypychającą zmarłe zwierzęta.

* YELLOW SUBMARINE - ...sky of blue, sea of green in our yellow submarine... (błękitne niebo, morze zieleni w naszej żółtej łodzi podwodnej...) Żółta łódź podwodna to trumna, pogrzebana pod morzem zieleni - trawą. ... in the land of submarines... (w krainie łodzi podwodnych). Kraina łodzi podwodnych (trumien) - cmentarz.

* ELEANOR RIGBY - ...father McKenzie, writing the words of a sermon that no one will hear..., ...was buried..., ...father McKenzie wiping the dirt from his hands as he walks from the grave, no one was saved... (ojciec McKenzie pisze słowa kazania, którego nikt nigdy nie usłyszy (...) został pochowany (...) ojciec McKenzie wyciera ręce z ziemi, odchodząc od grobu, nikt nie ocalał...) Ojciec McKenzie początkowo miał nazywać się McCartney, ale w ostatniej chwili Beatlesi zdecydowali się nie nawiązywać tak otwarcie do ojca zmarłego kolegi.

* SHE SAID SHE SAID - ... she said I know what it's like to be dead... (ona powiedziała wiem jak to jest, kiedy się nie żyje...)

* FOR NO ONE - ... she says her love is dead..., ...she says that long ago she knew someone but now he's gone... (ona mówi, że jej miłość odeszła (...) ona mówi, że znała kogoś, ale teraz on odszedł...)

* GOT TO GET YOU INTO MY LIFE - ... I was alone I took a ride I didn't know what I would find there..." "...and then suddenly I see you... (byłem sam, wybrałem się na przejażdżkę, nie wiedziałem co tam znajdę (...) I wtedy nagle widzę ciebie...) - Paul widzi ją, cudowną Ritę, dziewczynę, przez którą zginął.

* TOMMOROW NEVER KNOWS - ... laid down all thoughts surrendered to the void..., ...play(ed) the game existence to the end... (leżę, wszystkie myśli podporządkowane pustce (...) grałem z grę zwaną istnieniem aż do końca...). Tytuł piosenki to cytat z Tybetańskiej księgi zmarłych.


4. SGT. PEPPER'S LONELY HEART'S CLUB BAND (1967)

Ta płyta, uważana za najważniejszy album Beatlesów, zawiera też najwięcej wskazówek na temat śmierci McCartneya.

paul06OKŁADKA

* Na okładce zebrani są słynni ludzie, którzy już nie żyją.
* Ludzie spoglądają na coś, co wygląda na świeżo wykopany grób
* Żółte kwiaty, które leżą pod kwietnym napisem Beatles, ułożone są w kształcie gitary basowej, czyli instrumentu, na którym grał Paul. Niektórzy z żółtych kwiatów są wstanie odczytać napis PAUL?. Na gitarze leżą trzy pałeczki, które symbolizują trzech pozostałych Beatlesów.
* Lalka po prawej stronie okładki (w białe, czarne i czerwone paski) trzyma mały biały samochód z czerwonym przodem. To model samochodu, w którym zginął Paul...
* Dokładnie pod lewą stopą lalki widać białą wazę z żółtymi kwiatami. Kiedy się jej uważniej przyjrzeć, przypomina samochód spadający ze skały, z którego buchają żółte płomienie...
* Pod literą T w napisie Beatles stoi figurka hinduskiego boga Sziwy - Niszczyciela. Jego ręka wskazuje dokładnie na Paula.
* Przypatrzcie się postaciom Beatlesów pośrodku okładki. Wszyscy stoją bokiem, tylko Paul zwrócony jest przodem. Cała trójka wygląda więc trójwymiarowo oprócz Paula, który jest płaski, jakby wycięty z kartonu, nieprawdziwy.
* Paul trzyma w ręku instrument. Instrument jest koloru czarnego, który to najczęściej kojarzony jest ze śmiercią.
* Nad głową Paula widać (znów!) otwartą dłoń. Zazwyczaj oznacza ona, że ta osoba wkrótce umrze lub właśnie odeszła.
paul07 * Teraz weźcie lusterko i przyłóżcie je poziomo do napisu na perkusji, tak żeby rozdzielić na pół napis LONELY HEARTS. Odczytajcie napis, który powstał dzięki odbiciu w lustrze liter. Powinniście być w stanie odczytać 1 ONE 1 X HE ^ DIE. Pierwszy napis po angielsku oznacza jeden jeden jeden - w sumie 3. Tylu Beatlesów zostało. X oznacza, że Paula już nie ma, został skreślony, postawiono na nim krzyżyk. Drugi napis znaczy On nie żyje. Strzałka pomiędz HE i DIE wskazuje dokładnie na Paula.
* Z tyłu okładki płyty winylowej wszyscy Beatlesi stoją przodem, tylko Paul zwrócony jest tyłem.
* Z tyłu tej okładki teksty piosenek wydrukowane są wokół tej fotografii Beatlesów. Słowa without you (bez ciebie) wychodzą z boku głowy Paula. Kciuk George'a Harrisona (w czerwieni) wskazuje na słowa Wednesday morning at five o'clock (w środę o piątej rano) - czas śmierci Paula.
* Jeśli czytać fragmenty tekstów od lewej do prawej, układają się nam następujące zdania: Somebody calls you, you answer quite slowly (ktoś cię woła, odpowiadasz powolnie) Wednesday morning at five o'clock the day begins (środa, piąta rano, dzień się zaczyna), Life flows on within you and without you (życie płynie dalej wtobie i bez ciebie) You're on your own, you're in the street (jesteś sam, jesteś na ulicy).

paul08

* Ręka George'a (w czerwieni) układa się w literę L, Johna (zielony) ręce wyglądają jak V, a splecione palce Ringo (na różowo) układają się w literę E. Paul jest zwrócony tyłem, nic nie pokazuje, jest pusty, dziurawy (zero, O). Napis z rąk układa się więc w L (O) V E - miłość.
paul09 * We wkładce na ramieniu Paula jest naszywka, na której widać skrót O.P.D lub O.P.P. O.P.D to znany w krajach anglojęzycznych skrót od officially pronounced dead (oficjalnie uznany za zmarłego). O.P.P to skrót od other people's property" (własność innych ludzi) - czyli oszust nosi nie swoje ubranie, korzysta z rzeczy Paula.
* Oszust William Campbell miał być policjantem w Kanadzie, więc O.P.D lub O.P.P może być skrótem od Ontario Police Department (Wydział Policji w Ontario) lub Ontario Provincial Police (Policja Prowincji Ontario).

TEKSTY PIOSENEK

* SGT. PEPPER'S LONELY HEART CLUB BAND - let me introduce to you the one and only Billy Shears and Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band (pozwólcie, że przedstawię wam jedynego w swoim rodzaju Billy'ego Shears'a i Orkiestrę Samotnych Serc Sierżanta Pieprza) - jak już zostało powiedziane, Paula miał zastąpić William Campbell. Billy to zdrobnienie od William. Billy Shears może być odczytane jako gra słów: Billy is here (Billy tu jest). Tytuł Sgt. Pepper's... podobno wziął się od prawdziwej historii człowieka, który zajął miejsce innego człowieka, że nikt tego nie zauważył.
* FIXING A HOLE...and it really doesn't matter if I'm wrong I'm right where I belong. See the Beatles standing there, they disagree (nie ma znaczenia, czy się mylę, jestem tam gdzie moje miejsce. Widzę stojących tam Beatlesów, sprzeczają się...) silly Beatle run around, they worry me (śmieszny Beatles biega w kółko, oni mnie martwią) - nowy Beatles przyzwyczaja się do nowej roli.
* SHE'S LEAVING HOME - Wednesday morning at five o'clock as the day begins (środa, piata rano, kiedy dzień się zaczyna) - pora śmierci Paula.
* LOVELY RITA - ...when I caught a glimpse of Rita... (kiedy pochwyciłem spojrzenie Rity) - Paul zagapił się na piękną Ritę zamiast patrzeć na drogę.
* GOOD MORNING, GOOD MORNING...nothing to do to save his life (nic nie można zrobić, by ocalić jego życie), and you're on your own you're in the street (i jesteś sam, jesteś na ulicy), people running around it's 5 o'clock (ludzie biegają, jest piąta rano) - aluzje do wypadku.
* A DAY IN THE LIFE - ... I saw the photograph. He blew his mind out in a car, he didn't notice that the lights had changed. A crowd of people stood and stared they'd seen his face before... (Widziałem zdjęcie. Rozwalił swój mózg w samochodzie, nie zauważył zmieniających się świateł. Tłum ludzi stał i gapił się, znali skądś jego twarz) - znów aluzje do feralnego wypadku.


5. MAGICAL MYSTERY TOUR (1967)

paul10OKŁADKA PŁYTY WINYLOWEJ

* Paul jako jedyny jest ubrany na czarno.
* Paul przebrany jest za morsa, który w niektórych kulturach uznawany jest za symbol śmierci (okazało się to nieprawdą)
* Jeśli odczytać napis BEATLES w lustrze, otrzymamy numer telefonu! 2317438 - kiedy ludzie zaczęli dzwonić pod ten numer, usłyszeli głos w słuchawce: Jesteś coraz bliżej..., po czym rozmowa była rozłączana.

WKŁADKA PŁYTY WINYLOWEJ

paul11 * Na wszystkich zdjęciach Paul jest bez butów. Ludzi zazwyczaj chowano bez butów. Zmarły w kostnicy leży z bosymi stopami.
* Kapelusz czarodzieja opada Paulowi na twarz. Ukrywa swoją twarz, bo nie jest sobą.
* Paul siedzi pod skrzyżowanymi flagami. Podczas wojskowych pogrzebów w Wielkiej Brytanii skrzyżowane flagi trzyma się nad trumną (szkatułką z prochami).
* Naprzeciwko Paula na biurku widać znak z napisem I WAS YOU (byłem tobą)
* Na stronie 3 Paul ma bliznę na górnej wardze. Oryginalny Paul nie miał takiej blizny.
* Kapelusz Paula jest zgnieciony, co sugeruje, że podczas wypadku odniósł obrażenia głowy.
* Na 9 stronie rysunkowy Paul ma na głowie rysę, szczelinę. Znów aluzja do ran głowy.
* Na 15 stronie Paul bawi się samochodzikiem.
* Na 13 stronie na perkusji Ringo widać napis LOVE THE 3 BEATLES - zostało ich tylko trzech. W tle widać lekarzy i policjantów.
* Na 24 stronie nad głową Paula widać otwartą dłoń.

WKŁADKA PŁYTY CD

paul12 * Kapelusz czarodzieja opada Paulowi na twarz. Ukrywa swoją twarz, bo nie jest sobą.
* Tylko na kapeluszu Paula widać czarne kwiaty.
* Na 2 stronie jest napis AWAY IN THE SKY, beyond the clouds, live 4 or 5 Magicans (tam w niebie, ponad chmurami, żyło 4 lub 5 magików) - jeśli liczyć nastepcę Paula, to Beatlesów było pięciu.
*Strona 4 i 5 - na perkusji Ringo widać napis LOVE THE 3 BEATLES - zostało ich tylko trzech.

TYŁ OKŁADKI

* Jeśli obrócisz ją w bok, ludzie ubrani na biało mówią RIP (Rest In Peace -spoczywaj w pokoju)

TEKSTY PIOSENEK

* I AM THE WALRUS - Bury me, bury me, bury my body (pochowajcie mnie, pochowajcie mnie, pochowajcie moje ciało) - te słowa można usłyszeć pod sam koniec piosenki, trzeba tylko uważnie się wsłuchać. ...you're darn near death! (jesteś cholernie blisko śmierci!)
paul13 * STRAWBERRY FIELDS FOREVER - I buried Paul (pochowałem Paula) - John Lennon wypowiada te słowa pod samo koniec piosenki. W The Beatles Anthology #2 pisze, że Lennon tak naprawdę mówi Cranberry Sauce...(sos żurawinowy).
* ALL YOU NEED IS LOVE - Yes he's dead... we love you yeah, yeah, yeah (tak, on nie żyje... kochamy cię, tak, tak, tak) - pod koniec piosenki te słowa wypowiada Lennon. Trzeba się tylko dobrze wsłuchać.
* MAGICAL MYSTERY TOUR - the magical mystery tour is coming to take you away (nadciąga magiczne, tajemnicze tournee, żeby cię zabrać ze sobą) - wg niektórych w tle słychać rozbijający się samochód!
* HELLO GOODBYE - you say goodbye, I say hello (ty mówisz do widzenia, ja mówię witam) - pożegnajcie Paula, powitajcie Williama.


6. THE WHITE ALBUM (1968)

paul14 Tak naprawdę płyta nosi tytuł The Beatles, ale wszyscy nazywają ją Białym Albumem. W tym okresie działalności stosunki między muzykami były już mocno napięte. Nagrywali swoje partie osobno.

WKŁADKA PŁYTY CD

* Strona nr 7 - Paul tańczy. Jeśli przypatrzeć się uważniej, w jego kierunku sięgają ręce kościotrupa (Śmierci?).
* Strona 14 - wyraźne zdjęcie Paula, na którym widać bliznę na górnej wardze.
* Strona 18 - w górnym prawym rogu, koło zdjęcia George'a Harrisona widać Williama Campbella przed operacją plastyczną.

TEKSTY PIOSENEK

paul15 * GLASS ONION - Looking through a glass onion (patrząc przez szklaną cebulę) - szklaną cebulą nazywa się trumny ze szklaną górą. I told you about the Walrus and me - man. We are as close as can be - man. Well here's another CLUE for you all, the WALRUS was PAUL (opowiadałem ci o Morsie i mnie, człowieku. Jesteśmy ze sobą tak blisko jak tylko można, człowieku. Cóż, oto kolejna WSKAZÓWKA dla was wszystkich, MORSEM był Paul.) - John mówi, że Morsem z okładki Magical Mystery Tour był Paul.
* WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS - Paul, Paul, Paul, Paul... - pod koniec słychać, jak George Harrison śpiewa te słowa, opłakując zmarłego przyjaciela.
* I'M SO TIRED - Ciekawy tytuł - oszust był zmęczony graną rolą? Jeśli puścić ten utwór od tyłu, słychać słowa Paul is dead man, miss him, miss him (Paul jest truposzem, brakuje go nam, brakuje go nam)
* REVOLUTION #9 - Słychać powtarzające się słowa Number nine, number nine (numer 9, numer 9), ale jeśli puścić utwór od tyłu, słyszymy turn me on, dead man (podkręć mnie, martwy człowieku). Poza tym w nazwisku McCartney jest 9 liter. W tle słychać odgłosy wypadku, trzaskające płomienie i głos krzyczący Get me out! (wypuśćcie mnie!)
* DON'T PASS ME BY - you were in a car cash (miałeś wypadek samochodowy) ...and you lost your hair (I straciłeś włosy) - aluzja do obrażeń głowy.


7. ABBEY ROAD (1969)

paul16OKŁADKA PŁYTY

* Beatlesi przechodzą przez ulicę: John reprezentuje Kaznodzieję (lub Boga), Ringo niosącym trumnę, Paul jest zmarłym, a George grabarzem.
* Paul ma zamknięte oczy i bose stopy, co symbolizuje martwego człowieka.
* Paul nie idzie tak jak inni Beatlesi - ma do przodu wysuniętą prawą nogę, a inni lewą.
* Paul trzyma papierosa w prawej ręce. Na gitarze basowej grał lewą. Widać więc, że to oszust.
* Po prawej stronie zaparkowany jest samochód z zakładu pogrzebowego lub karetka.
* Samochód daleko w tle wydaje się jechać prosto na Paula.
* Volkswagen "garbus" zaparkowany po lewej ma rejestrację 28IF (a raczej 281 F). Paul miałby w momencie zrobienia tej fotografii 28 lat, gdyby (ang. if) żył. Na tej samej rejestracji są też litery LMW, czyli Linda McCartney Weeps (Linda McCartney szlocha).

TYLNA OKŁADKA

* Jeśli połączyć te kropki, powstanie liczba 3 - liczba pozostałych przy życiu Beatlesów.
* W napisie Beatles jest rysa - coś z nimi jest nie tak. Już wiemy, co...
* Jeśli obrócić płytę w bok, w lewym górnym rogu widać czaszkę.
* Kobieta, którą widać po prawej stronie to Rita.

TEKSTY PIOSENEK

* COME TOGETHER - come together, right now, over me (zgromadźcie się wszyscy razem, teraz, nade mną) - zgromadźcie się nad grobem Paula. One and one and one is three (jeden i jeden i jeden daje trzy) - znów aluzja do trzech żywych Beatlesów. He got monkey fingers (on ma małpie palce) - zmarłym palce kurczą się i wykrzywiają, jak u małpy. he got hair, down below his knees (ma włosy, poniżej kolan) - zmarłym nawet po śmierci rosną włosy.
* SHE CAME IN THROUGH THE BATHROOM WINDOW - So I quit the police department and got myself a steady job (odszedłem więc z departamentu policji i załatwiłem sobie stałą pracę) - William Campbell odszedł z policji, żeby stać się sobowtórem Paula.


8. HEY JUDE

paul17OKŁADKA

* Obraz, który widać nad głowami Beatlesów, przedstawia miejsce pochówku Paula.

TEKSTY PIOSENEK

* LADY MADONNA - Wednesday morning papers didn't come (środowe gazety nie ukazały się) - jak pamiętamy, usunięto z nich informacje o wypadku.
* REVOLUTION - don't you know it's gonna be all right, (Paul died), all right (nie wiecie, że wszystko będzie dobrze, (Paul umarł), w porządku) - kilka z tych all right brzmi jak Paul died.


9. YELLOW SUBMARINE

paul18OKŁADKA

* Nad głową Paula ponownie widzimy otwartą dłoń, symbolizującą śmierć.
* Żółta łódź podwodna wygląda, jakby była trumną zakopaną we wzgórzu.

WSKAZÓWKI W FILMIE

* W trakcie piosenki All you need is love, kiedy John Lennon śpiewa yes, he's dead (tak, on umarł), na ekranie słowo KNOW (wiesz) zmienia się w NOW (teraz) - teraz już wiemy, że Paul umarł
*W innym filmie Beatlesów, A Hard Day's Night, podczas piosenki Can't Buy Me Love - uciekający Beatlesi to John, George, Ringo i reżyser filmu, Richard Lester, a nie Paul.

TEKSTY PIOSENEK

* ONLY A NORTHERN SONG - when you're listening late at night you may think the band is not quite right... (kiedy słuchasz tego późną nocą, możesz pomyśleć, że z zespołem coś jest nie tak) - coś jest nie tak, jeden z nich umarł. ...you may think the bands a little dark and out of key, you're correct, there's nobody there... (możesz pomyśleć, że zespół jest trochę mroczny i fałszuje, nie mylisz się, nikogo tam nie ma...) - nikogo nie ma, nikt nie gra w tej piosence na basie.
* HEY BULLDOG - you think you know me but you haven't got a clue... (myślisz, że mnie znasz, ale o niczym nie masz pojęcia...)


10. LET IT BE

Ostatnie nagranie Beatlesów przed rozpadem. Sam tytuł Let it be (niech już tak będzie, zostanie) wskazuje na to, że dali sobie spokój, nie chcą już dawać wskazówek, że coś jest nie tak.

paul19OKŁADKA

* Wokół zdjęć jest czarna obwódka, jak wokół zdjęć zmarłych.
* Zdjęcie Paula jest jedyne z ciemnym tłem.
* Tylko Paul spogląda na nas, inni Beatlesi patrzą w bok.
* Paul ma gęstą brodę i zasłania usta mikrofonem, żeby ukryć bliznę na wardze i utrudnić rozpoznanie (oszusta).

TEKSTY PIOSENEK

* YOU KNOW MY NAME, LOOK UP THE NUMBER - to piosenka ze strony B singla. Słychać w niej kukanie kukułki, kiedy kuka ona 5 razy, ktoś odczytuje na głos numer telefonu. Kiedy dzwoniono pod ten numer, tajemniczy głos mówił do słuchawki: Strzeżcie się Abbey Road.

ZAKOŃCZENIE

Kto tak naprawdę stał za rozpuszczeniem tej plotki? Sami Beatlesi? Zwariowani fani? Czy jest w niej choć trochę prawdy? Przecież jeśli mocno się chce, to naginając fakty i interpretując je zgodnie ze swoimi teoriami, można udowodnić wszystko (polecam lekturę Wahadła Foucaulta Umberto Eco). Ale wszyscy zgadzają się, że po rozwiązaniu Beatlesów solowe nagrania Paula McCartneya (?) nigdy nie osiągnęły poziomu tych z dawnych lat... Kiedyś ktoś badał głos McCartneya z 2 piosenek - Yesterday i Lady Madonna - okazało się, że to są dwa różne głosy!

Istnieje też wskazówka dotycząca śmierci innego Beatlesa - Johna Lennona. We wkładce do Magical Mystery Tour jest zdjęcie Johna, siedzącego obok znaku The best way to go is by MD & C (najlepszy sposób na odejście to MD i C). Inicjały jego mordercy to MDC - Mark David Chapman.

Cóż, umierają kolejni Beatlesi i wygląda na to, że wszelkie tajemnice (jeśli były takowe), zabiorą ze sobą do grobu...

Nie chcą się do tego przyznać, ale cała ta historia z rzekomą śmiercią Paula spowodowała wzrost sprzedaży płyt. Wiele osób rzuciło się do kupowania płyt, aby samemu odkryć kolejne zaszyfrowane wiadomości... Sam Charles Manson twierdził, że w piosenkach Helter Skelter i Revolution #9 słyszy ukryte przekazy (ale to już temat na osobny artykuł)...

Już w październiku 1969 Paul McCartney oficjalnie wystąpił, bo oznajmić (niczym Mark Twain), że pogłoski o jego śmierci były mocno przesadzone. W 1970 r. w wywiadzie dla magazynu Rolling Stone John Lennon, zapytany o tajne przekazy ukryte w piosenkach i okładkach, odpowiedział: To stek bzdur. Wszystko wymyślono.

Ponoć w tym czasie naprawdę jakiś młody człowiek zginął w wypadku na tej ulicy, na której umrzeć miał Paul. Skąd zaś się wzięła blizna na górnej wardze, dzięki której rzekomo można odróżnić oszusta od prawdziwego Paula? 26 grudnia 1965 roku McCartney rozciął sobie wargę w lekkim wypadku, kiedy jechał na motocyklu...

Czasem najłatwiej uwierzyć w nieprawdopodobne. A że to nieprawda? Komu to przeszkadza?

Na pewno nie jemu:

paul20



blog comments powered by Disqus